miércoles, 12 de febrero de 2014

Emocions i consum

El consum i les emocions


La relació entre les persones i els objectes i els llocs sovint és saturada d'emocions. Publicistes i venedors evoquen deliberadament emocions a la seva audiència per tal d'incitar-los a comprar els seus productes i experiències. Els estats emocionalsacompanyen el desig o l'anhel d'algun objecte que encara no hem adquirit o d'alguna experiència que ens agradaria provar. Els objectes s'utilitzen per alterar estats emocionals o estats d'ànim promovent relaxació o excitació. Alguns objectes actuen de mediadors en les relacions sentimentals entre les persones. Enrolar-se en certes activitats d'oci és un recurs per viure emocions intensament, una oportunitat per la gent de superar per un moment les normes, les constriccions i l'auto-control, encara que de manera col·lectiva i controlada. 
A un nivell més fonamental, a través de l'apropiació incorporem els objectes en la nostra subjectivitat amb el consum, amb l'ús diari i amb la memòria.
 La relació emocional que tenim amb aquests objectes implica la seva antropomorfització ja que els investim de les mateixes emocions que tenim amb altres persones o si més no, tenim per ells la mateixa classe de sentiments i de vincles i patim igualment si els perdem. 
Els espais i els llocs estan profundament entrellaçats amb la nostra vida emocional i podem desenvolupar forts vincles amb ells. Ens aboquem en les nostres coses i en els nostres espais i llocs que habitem mitjançant els quals ens movem i viceversa, les coses els espais i els llocs ens conformen, fan els nostres cossos i les nostres emocions.

Lupton, D.(1998). Emotions,Bodies, Selves.
The emotional self. A sociocultural exploration London: Sage. (pp. 165 i 166)

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Agradecemos los comentarios, Agraïm els comentaris.