El consum i les emocions
La relació entre les
persones i els objectes i els llocs sovint és saturada d'emocions. Publicistes
i venedors evoquen deliberadament emocions a la seva audiència per
tal d'incitar-los a comprar els seus productes i experiències. Els estats
emocionalsacompanyen el desig o l'anhel d'algun objecte que encara no hem
adquirit o d'alguna experiència que ens agradaria provar. Els objectes
s'utilitzen per alterar estats emocionals o estats d'ànim promovent relaxació o
excitació. Alguns objectes actuen de mediadors en les relacions sentimentals entre les persones.
Enrolar-se en certes activitats d'oci és un recurs per viure emocions
intensament, una oportunitat per la gent de superar per un moment les normes,
les constriccions i l'auto-control, encara que de manera col·lectiva
i controlada.
A un nivell més fonamental, a través de l'apropiació incorporem
els objectes en la nostra subjectivitat amb el consum, amb l'ús diari i amb la
memòria.
La relació emocional que tenim amb aquests objectes implica la seva
antropomorfització ja que els investim de les mateixes emocions que tenim amb
altres persones o si més no, tenim per ells la mateixa classe de sentiments i de
vincles i patim igualment si els perdem.
Els espais i els llocs estan
profundament entrellaçats amb la nostra vida emocional i podem desenvolupar forts
vincles amb ells. Ens aboquem en les nostres coses i en els nostres espais i
llocs que habitem mitjançant els quals ens movem i viceversa, les coses els
espais i els llocs ens conformen, fan els nostres cossos i les nostres emocions.
Lupton, D.(1998). Emotions,Bodies, Selves.
The emotional self. A sociocultural exploration London: Sage. (pp.
165 i 166)
No hay comentarios:
Publicar un comentario
Agradecemos los comentarios, Agraïm els comentaris.